Sanjati med i saće


Med i saće - simboliziraju imetak od dozvoljenog (halal) miraza, imetak od plijena ili od udruživanja sredstava i rada. Ko sanja da je pred njega stavljena satina meda - to znači da on posjeduje časno znanje. Ko sanja da saće s medom dijeli ljudima - to znači da on na skupovima lijepim glasom uči Kur an. Med, ako se sanja, za ljude od vjere simbolizira slast vjerovanja, učenje Kur'ana i činjenje dobrih djela, a za ljude okrenute ovosvjetskim dobrima simbolizira zaradu bez poteškoća Mi kažemo da med simbolizira Kur'an obzirom da Allah dž.š. svoj govor naziva lijekom, a i med je lijek. Ibn Sirin je rekao: - Saće s medom simbolizira veći imetak koji se postiže bez teškoća obzirom da se saće ne stavlja na vatru, med (bez saća) simbolizira manji imetak, koji se postiže uz određene poteškoće. - Ko sanja da iz neba (umjesto kiše) pada med - on ima ispravno vjerovaje i opšti blagoslov. Ako neko sanja da jede mednu satinu premazan medom, jedan od tumača snova kaže da je takav san ružan, čak je rekao da on simbolizira bračni odnos sa majkom. Neki čovjek je došao Vjerovjesniku s.a.v.s. i rekao mu: - Sanjao sam oblak iz kojeg kaplje maslo i med, i ljudi ih ližu, neko više a neko manje. - Ebu Bekr r.a. je tada rekao: - Dozvoli mi, Allahov poslanice, da ga ja protumačim. - Pa kada mu je to A1lahov Poslanik s.a.v.s. dozvolio, on je rekao: - Oblak predstavlja Kur'an, a med i maslo - njegovu slatkoću i nježnost, i ljudi ga prihvataju, neko više, a neko manje. Prenosi se da je Vjerovjesnik s.a.v.s. rekao: - Sanjao sam da sam pod kubetom (kupolom) od željeza, da sa neba silazi med i da neki ljudi uzimaju po jednu kašiku meda neki po dvije, neki više od toga, a neki ga piju, - pa je Ebu Bekr r.a. rekao: - Dozvoli mi, Allahov poslanice, da protumačim san. - Kada mu je Allahov Poslanik s.a.v.s. to dozvolio, on je rekao: - Željezno kube predstavlja islam, med koji silazi s neba - to je Kur'an, oni koji uzimaju po jednu ili dvije kašike - to su oni koji nauče po jednu ili dvije kur'anske sure, a oni koji ga piju - to su oni koji ga cijelog uče napamet. -Na to mu je Vjerovjesnik s.a.v.s. rekao: - Rekao si istinu! Prenosi se da je Abdullah ibn Omer r.a. rekao: - Allahov poslanice, sanjao sam da iz ova moja dva prsta curi med i da ih ja ližem, - pa mu je Allahov Poslanik s.a.v.s. rekao: - Ti čitaš dvije knjige. Neki čovjek je sanjao da umače hljeb u med i da ga jede. Kasnije je zavolio nauku i mudrost, od kojih je imao mnogo koristi i mnogo imetka obzirom da med simbolizira znanje, a hljeb bogatstvo. MANA (hrana koju su Israilovi sinovi dobijali s neba) simbolizira prijatnu opskrbu, koja nije darovana ni od kojeg stvorenja, shodno riječima Uzvišenog: "I Mi smo vam od oblaka hladovinu načinili i manu i prepelice vam slali: - Jedite lijepa jela kojima vas opskrbljujemo!"
Share on Google Plus

0 komentari:

Objavi komentar