Sanjati hurme ili datule


Hurme ili datule - Prenosi se da je hazreti Omer r.a. sanjao da jede hurme pa je to spomenuo Allahovom Poslaniku s.a.v.s., koji je rekao: - To ti je slast imana (vjerovanja). Hurmi inače ima više vrsta. Ko sanja da gleda hurme - to ukazuje na kišu, a ko sanja da jede hurme - dobiče čistu i veliku opskrbu. Neki vele da hurme simboliziraju učenje Kur'ana, a neki, opet, da simboliziraju ušteđeni kapital. Najslabije hurme, ako se sanjaju, simboliziraju zimmije (slobodne nemuslimane pod zaštitom islamske države). Rečeno je: Ko sanja da jede kvalitetne hurme - čuće dobrih i korisnih riječi. Ko sanja da zakopava hurme - zakopaće neko blago, ili će dobiti blago iz neke riznice. Ko sanja da je rasprsnuo hurmu i iz nje izvadio košpiću - rodiće mu se dijete, što se povezuje sa ajetom: "Allah čini da zrnje i košpice proklijaju. On iz neživa izvodi život, a iz živa neživo...". Sanjanje jedenja hurmi sa smolom simbolizira tajni razvod braka. Prosipanje hurmi simbolizira namjeru odlaska na put. Mjerica hurmi simbolizira plijen. Ako neko sanja da sa palme ubire hurme u vrijeme kad su one zrele, oženiće se cijenjenom, bogatom i blagoslovljenom ženom. Neki vele da će dobiti bez muke neki imetak od čestitih ljudi ili sa svog imanja, a neki, opet, steći će korisno znanje koje će primjenjivati u praksi, a ako to bude sanjao da radi u vrijeme kad sezona berbe hurmi prođe, steći će znanje koje neće primjenjivati u praksi. Ko sanja da je sa palme ubrao crni grozd - žena će mu roditi dijete od crnog roba. Ko sanja da sa suhe palme ubire svježe hurme - od nekog griješnika će naučiti nešto što će mu koristiti, a ako je osoba koja to sanja u brigama, biće utješena shodno kur'anskom kazivanju o hazreti Merjemi: "I trehni sebi granu palme, past će po tebi svježe hurme". Rečeno je da opale hurme simboliziraju novac koji neće dugo trajati. Ko sanja da ubire hurme ubiraće imetak od nekih opasnih ljudi koji su pod njego¬vom upravom. Priča se da je neki čovjek došao Ibn Sirinu i rekao mu: - Sanjao sam da sam našao 40 hurmi pa mu je Ibn Sirin rekao: - Bićeš kažnjen sa 40 batina! - Za jedno duže vrijeme taj isti čovjek je došao Ibn Sirinu i rekao mu: - Sanjao sam da sam na vladarevoj kapiji našao 40 hurmi, - pa mu je Ibn Sirin rekao: - Dobićeš 40.000 dirhema! - Tada mu je čovjek rekao: - Sad mi san tumačiš drugačije nego prvi put, - a Ibn Sirin mu reče: - Prvi san si mi ispričao u vrijeme kad je drveće bilo ogoljelo i kad je godina već bila na izmaku, a sada je drveće oživjelo. - Tom čovjeku su se oba sna obistinila onako kako mu ih je protumačio Ibn Sirin. Prenosi se da je Allahov Poslanik s.a.v.s. jedne prilike rekao: -Sanjao sam da mi je došao neki čovjek i dao zalogaj hurmi. Kad sam to počeo žvakati, osjetio sam košpicu i izbacio je iz usta. Zatim mi je dao drugi zalogaj i ja sam ga počeo žvakati, pa sam osjetio košpicu i izbacio je iz usta. Zatim mi je dao i treći zaloga i ja sam ga počeo žvakati, pa sam opet osjetio košpicu i izbacio je iz usta. - Tada je Ebu Bekr r.a. rekao: - Allahov poslanice dozvoli da ja protumačim san! - pa mu je on rekao: - Tumači! -, a Ebu Bekr r.a. je rekao: Poslaćeš jedan odred vojske, koji će proći bez gubitaka, zadobiti plijen i zarobiti jednog čovjeka koji će im spomenuti tvoj ugovor o zaštiti i oni će ga osloboditi. Zatim ćeš poslati drugi odred... - i to je ponovio tri puta. - Na to je Vjerovjesnik s.a.v.s. rekao: - To isto mi je rekao i melek. Enes ibn Malik r.a. je sanjao hazreti Omerovog r.a. sina da jede nezrele hurme, pa mu je u pismu rekao: - Sanjao sam te da jedeš nezrele hurme. To ti je slast imana (vjerovanja). Priča se da je neki siromašni čovjek sanjao pune sepete nezrelih hurmi obješenih niz svinjske slabine, pa je za san upitao tumača snova, koji mu je rekao: - To ti je neki ratni plijen od nemuslimana. - Nedugo zatim došlo je do borbi između islamske države i Vizantije, pa su muslimani pobijedili i zadobili ratni plijen, od koga je jedan dio pripao i tom čovjeku. Ibn Sirina su pitali za neku ženu koja je sanjala da siše hurmu i da je daje svom komšiji da je i on siše, našto je Ibn Sirin rekao: - Ta žena tom svom komšiji čini neko neznatno dobro djelo.Kasnije se ispostavilo da mu ona pere haljine. Neki čovjek je došao Ibn Sirinu i rekao mu: - Sanjao sam da u rukama držim mješinu u kojoj su hurme, pa sam zavukao glavu u mješinu i počeo da jedem hurme govoreći: - Kako su samo kisele! - pa mu je Ibn Sirin rekao: - Ti si se sav predao zarađivanju imetka, ideš i desno i lijevo i ne obraćaš pažnju na to da li je taj imetak halal ili haram mada ja zasigurno znam da je haram. Ako žena sanja da jede hurme sa smolom , ona uzima nasljedstvo svoga muža mada je od njega razvedena. Ko sanja da jede kašu od brašna, masla i meda, imaće briga sa muškom poslugom. Ko sanja da, dok je u namazu, jede kašu (od brašna, masla i meda), ili "habisu" (slatko od hurmi sa maslom i škrobom) ili paluze, to znači dn se on ljubi sa svojom ženom dok posti. Neki čovjek je došao Ibn Sirinu i rekao mu: - Sanjao sam da klanjam i da u namazu jedem "habisu", - pa mu je Ibn Sirin rekao: - Habisa je dozvoljeno jelo, ali je nije dozvoljeno jesti dok se je u namazu. Ti ljubiš svoju ženu dok postiš, i nemoj to više činiti! Suha "habisa" simbolizira imetak postignut sa naukom, a o vlažnoj "habisi" su podijeljena mišljenja. Neki vele da je nije lijepo sanjati zbog njene žute boje koja ukazuje na bolest; drugi vele da ona simbolizira brojan imetak i čistu vjeru, a jedan njen zalogaj simbolizira poljubac djeteta ili drage osobe; neki, opet, vele da "habisa" simbolizira lijepe i prijatne riječi u vezi sa poslom od kojeg se čovjek izdržava. Paluze simboliziraju brojan imetak, snagu i vlast ukoliko ih ne dotakne vatra, a ako ih vatra dotakne, simboliziraju neprikosnovenost, govor ili vlast. Zulabije (vrsta kolača) simboliziraju izbavljenje iz briga, imetak i veselje uz igru i zabavu. Posude ili izlozi sa slatkišima simboliziraju lijep i prijatan komšiluk.
Share on Google Plus

0 komentari:

Objavi komentar