Snovi o Džennetu i hurijama



Prenosi se od Havse bint Rašid da je rekla: - Imali smo komšiju koji se zvao Mervan Muhlemi, koji se zalagao i trudio, i umro. Našla sam ga pri smrti u žestokom drhtanju tijela pa sam ga vidjela u snu i pitala ga: - O Oče Abdullahov, šta je uradio Gospodar s tobom? - On mi odgovori: - Uveo me u Džennet. - Ja sam mu rekla: - A šta je bilo dalje? - On je rekao: - Bio sam uzdignut u društvo desnih. - Zatim sam rekla: - Šta je bilo dalje? - a on mi odgovori: - Podignut sam do Bogu bliskih. - Rekoh mu: - Jesi li vidio koga od svoje (dinske) braće? on mi odgovori: - Vidio sam tu Hasana, Ibn Sirina i Mejmuna. Priča Hammad da mu je pričao Hišam ibn Hissan, a njemu majka Abdullahova, koja je od dobrih žena među stanovnicima Basre, koja kazuje: - Sanjala sam kao da sam ušla u neku lijepu kuću, a zatim sam ušla u vrt i vidjela od ljepote tog vrta onoliko koliko je Allah htio da vidim, i najednom ugledah nekog čovjeka usturenog na krevetu od zlata; oko njega su bile sluškinje, a u njihovim rukama pehari, pa sam bila zadivljena prizorom koji sam vidjela.Kad, u tom momentu dođe čovjek! Neko upita: - Ko je ovo? - a neko odgovori: - Ovo je Mervan Muhlemi. - Priđi! - i usloni se na naslonjač sjedeći. Probudila sam se iz sna i primijetih kako prolazi dženaza Mervanova u tom času. Priča nam Ebu Husejin Abdul-Vehhab ibn Džafer el-Mejdan, iz Damaska, koji prenosi od Ahmeda el-Bezzara koji je rekao: Čuo sam od Ibrahima ibn Sirija el-Muglesa koji je rekao da je čuo od svog oca kako je rekao: - Jednog dana, nakon što smo klanjali ikindiju namaz, u džamiji sam ostao sam, pa sam stavio u otvor u zidu čašu vode da se ohladi za iftara. Tad me savladao san i sanjao sam kao da je jedna skupina hurija ušla u džamiju, i one su pljeskale rukama, pa sam jednoj od njih rekao: - Čija si ti? - Rekla je: - Ja sam Sabita el-Benanija. - Upitah drugu: - A ti? - Ona reče: - Abdurahmana ibn Zejdova. - Upitah sljedeću: - A ti? -Ona reče: Atabetova. - Upitah sljedeću: - A ti? - a ona reče - Ferkadova - dok nije ostala samo jedna, pa je upitah: - A čija si ti? - Ona reče: - Ja sam onoga ko ne hladi vodu za iftar. - Ja joj rekoh:Ako govoriš istinu, onda razbij čašu. - Tada je čaša pala iz udubine u zidu i ja sam se od toga probudio. Poznati učitelj Ebu Sa'ad, Allah mu se smilovao, veli: - Ko sanja Džennet, a ne sanja da je u njega ušao - taj san mu je radosna vijeset za dobro djelo koje čini, ili ga želi učiniti. Ovakav san sanja onaj ko ne čini nasilje drugima. Kaže se: Ko sanja da je svojim očima vidio Džennet - postići će ono što želi i njegove brige biće uklonjene. Ko sanja kao da hoće da uđe u Džennet , pa bude spriječen - on neće moći otići na hadž niti poći u borbu nakon što je to namjeravao, ili će biti spriječen od pokajanja za grijeh u koji je zapao i za koji želi da se pokaje. Ko sanja da se pred njim zatvorila jedna džennetska kapija - umrijeće mu jedan od roditelja. Ako neko sanja da su se pred njim zatvorile dvije kapije umrijeće mu roditelji. Ako sanja da su se pred njim zatvorile sve džennetske kapije i da se ne otvaraju, njegovi roditelji su se rasrdili na njega. Ako sanja da su kapije otvorene i da može da uđe na koju hoće, njegovi roditelji su zadovoljni njim. Ako sanja da je ušao u Džennet postići će radost i sigurnost na oba svijeta, shodno riječima Uzvišenog: "Uđite u njeg (Džennet) sa selamom, sigurni!" Ko sanja kao da je uveden u Džennet približila mu se smrt . Rečeno je i to da će onaj ko to sanja prihvatiti savjete i pokajati se za grijehe posredstvom osobe koja ga je uvela u Džennet, ukoliko ju je poznavao. Takođe je rečeno ko sanja ulazak u Džennet - postići će ono što želi, uz očekivane poteškoće obzirom da je Džennet okružen neprijatnostima. Rečeno je i to da onaj ko sanja ovakav san druži se sa velikim i uglednim ljudima, da lijepo postupa sa svijetom i da izvršava obaveze Uzvišenog Allaha. Ko sanja kao da mu je rečeno da uđe u Džennet a on ne uđe - njegov san ukazuje da je napustio vjeru. Uzvišeni kaže: "Neće ući u Džennet dok deva ne prođe kroz iglene uši." Ako sanja da mu je rečeno: - Ti ćeš unići u Džennet! -, zadobiće nasljedstvo, shodno riječima Uzvišenog: "To je Džennet koji vam je dat u naslijeđe." A ako sanja da je u Džennetu Firdevsu postići će pravi put i znanje. Ko sanja da je ušao u Džennet nasmijan, taj mnogo Allaha dž.š. zikir čini. Ko sanja da je isukao sabiju i ušao u Džennet - taj naređuje dobro, a sprečava loše, i postići će zahvalnost i nagradu. Ko se usni da sjedi pod blagoslovljenim drvetom (šedžeretu-t-tuba) - postići će dobro na oba svijeta, shodno riječima Uzvišenog: "Blago njima lijep im je svršetak!" Ako usni da se nalazi u džennetskim baščama, zadobiće čistotu i savršenstvo vjere. Ako usni da jede džennetske plodove biče opskrbljen znanjem srazmjerno jelu koje je pojeo. Takođe, ko usni da se napio džennetske vode, vina i mlijeka, zadobiće mudrost, znanje i bogatstvo. Ko usni da je naslonjen na džennetsku postelju - to ukazuje na dobrotu i čednost njegove žene. Ako ne zna kada je ušao u Džennet, potrajaće mu ugled i blagodat dok je god živ na ovome svijetu. Ako sanja kao da su mu zabranjeni džennetski plodovi to ukazuje na poremećaj njegove vjere, shodno riječima Uzvišenog: "Ko Allahu pripisuje druga Allah mu je zabranio Džennet." Ko sanja da kida džennetske plodove i hrani drugoga njima - on će drugome koristiti u znanju koje će ovaj primijeniti, a taj koji savjetuje ne primjenjuje ih i ne koriste mu. Ko sanja da je Džennet odbacio u Džehennem - on je prodao vrt, a jede njegove plodove. Ako neko sanja da pije vodu sa Kevser-vrela, postići će karijeru i pobjedu nad neprijateljem, shodno govoru Uzvišenog: "Zaista smo ti dali najveće dobro - Kevser..." Ako neko sanja da je u jednom od džennetskih dvoraca, postići će karijeru ili će oženiti lijepu robinju, shodno riječima Uzvišenog: "Rajske djevice skrivene u šatorima." Ko sanja da je oženio neku od džennetskih žena , a džennetski mladići obilaze oko njega - postići će carstvo i blagodati, našto aludira govor Uzvišenog: "Obilaziće oko njih vječni mladići." Priča se da je Hadždžadž ibn Jusuf vidio u snu kao da se dvije djevojke ljepotice džennetske spuštaju iz nebesa, pa Hadždžadž uze jednu od njih, a druga se vrati ka nebu, i taj san je neko ispričao Ibn Sirinu koji je rekao: - Njih dvije su dva iskušenja, jedno će ga stići i zadesiti, a drugo neće, - pa je zadesilo Hadždžadža iskušenje koje je izazvao Ibn Eš-as, a nije ga zadesilo iskušenje Ibnul-Mehbeba. Ko sanja Ridvana , džennetskog vratara, postići će radost, blagodat i lijep život sve dok je živ i biće siguran od belaja, shodno riječima Uzvišenog: "Rečeno im je: Čuvari Dženneta, mir neka je vama..." Ko sanja da je u Džennetu i da mu prilaze meleki nazivajući mu selam - taj će se strpiti na nekoj stvari ili iskušenju koje će ga dovesti u Džennet, a Uzvišeni kaže: "Meleki će im ulaziti na svaka vrata...", i ovaj će završiti hajirli smrću.
Share on Google Plus

0 komentari:

Objavi komentar