Sanjati o Ezanu i Ikametu

Prenosi se od Abdullaha ibn Zejda el-Ensarije koji je rekao: - Otišao sam kod Vjerovjesnika s.a.v.s. i obavijestio ga da sam sanjao ezan, pa mi je on rekao: -Ovaj san je istina! Ustani, otiđi kod Bilala i izrecituj mu ezan, jer on ima ljepši i jači glas od tebe, - pa sam ja tako i postupio, veli dalje Abdullah ibn Zejd. Kad je čuo da Bilal uči ezan, hazreti Omer je otišao kod Allahovog Poslanika s.a.v.s. i rekao mu: - Allahov poslaniče, ja sam sanjao isti san kao Abdullah ibn Zejd. -Hvala Allahu, to je još sigurnije! - rekao je Allahov Poslanik. Prenosi se od Abdullaha ibn Zejda el-Ensarije koji je rekao: - Allahov Poslanik s.a.v.s. je razmišljao o mogućnosti korištenja trube ili zvona za poziv na namaz. Tada sam ja zaspao i sanjao nekog čovjeka koji je na sebi imao dva odjevna predmeta zelene boje i koji je nosio zvono. Ja sam mu rekao: - Allahov robe, prodaješ li zvono? - Sta će ti zvono? - upitao je on. - Njim bismo mogli da pozivamo na namaz, - rekao sam ja. - Hoćeš li da ti pokažem nešto što je bolje od toga? -upitao je on. - Hoću! - rekao sam ja, pa je on rekao: - Reci: Allahu ekber... i tako mi proučio cijeli ezan. Zatim je malo sačekao i proučio mi ikamet. Kad sam se probudio iz sna, otišao sam kod Vjerovjesnika s.a.v.s. i sve mu ispričao. Tada je Poslanik alejhi-s-selam, rekao: - Vaš brat je sanjao dobar san. Otiđi sa Bilalom do džamije, poduči ga ezanu i neka nas on pozove na namaz. On ima jači i ljepši glas od tebe. - Tada sam ja izašao, - veli dalje Abdullah i recitovao ga Bilalu, koji ga je (jakim glasom) učio. Tada je Omer ibnil-Hattab r.a. čuo Bilalov glas, izašao je iz kuće, došao Allahovom Poslaniku s.a.v.s. i rekao: - Allahov poslaniče, ja sam sanjao isti san kao i on (Abdullah ibn Zejd). Poznati učitelj Ebu Sa'ad r.a. je rekao: - Ko sanja da je jedanput ili dvaput proučio ezan, a potom ikamet i klanjao farz namaz - to znači da će obaviti hadž i umru, shodno riječima Uzvišenog: "I pozovi ljude na hadž", a i zato što se na Arefatu uče dva ezana i dva ikameta (za spojene namaze). Ako neko sanja da uči ezan na munari, to znači da će on svijet pozivati istini " nadati se je da će on otići na hadž. Ko sanja da uči ezan u bunaru on će podsticati ljude na neko dugo putovanje. Ko sanja da je mujezin , a u stvari, na javi nije mujezin, dobiće neki položaj (namjesništvo) zavisno od toga dokle mu je dopirao glas, i to ukoliko ima predispozicija za taj položaj. Ako neko sanja da uči ezan sa nekog brežuljka , to znači da će dobiti neki položaj od strane nekog iz druge države, a ako nema predispozicija za neki položaj, imaće uspjeha u trgovini ili u nekom drugom dobrom poslu. Ako neko sanja da učeći ezan dodaje nešto više , ili izostavlja neke riječi iz ezana, to znači da on čini nasilje drugima, zavisno od toga koliko je dodao ili izostavio riječi prilikom učenja ezana. Kad neko sanja da uči ezan na ulici, ako je on osoba koja čini dobro, naređivaće drugima da čine dobra djela i zabranjivaće im da čine loša djela, a ako je on smutljivac, to znači da će nekoga potvoriti. Ko sanja da uči ezan na nekom zidu to znači da će se sa nekim pokušati izmiriti. Ako neko sanja da uči ezan na nekoj kući, to znači da će neko iz te kuće umrijeti, Ko sanja da uči ezan na Kabi , uvešće neku novotariju (bid'at) u vjeru. Učenje ezana unutar Kabe nije pohvaljeno. Ko sanja da uči ezan na kući svoga komšije , to znači da će on prevariti nekoga iz komšijske kuće Ko sanja da uči ezan među svijetom, a da svijet pritom ne obraća pažnju na učenje - to znači da ta osoba živi među nasilnicima, shodno riječima Uzvišenog: "Pa će glasnik između njih poviknuti, - Neka su prokleti nasilnici...!" Ako neko sanja da je proučio ezan i ikamet , to znači da će on prihvatiti sunnet, a napustiti bid' at (novotariju). Ako neko sanja da neko dijete uči ezan , to znači da će roditelji tog djeteta biti odbranjeni od laži i klevete, shodno slučaju Isaa a.s. Sanjati učenje ezana u kupatilu nije pohvaljeno ni sa vjerskog ni sa dunjalučkog aspekta. Neki vele da ovakav san sanja svodnik. Ko sanja da uči ezan u toploj kući dobiće drhtavicu, a ko sanja da ući ezan u hladnoj kući dobiće vrućicu. Ko sanja da uči ezan pred vladarovom kapijom on govori istinu. Prenosi se da je Ibn Sirin, Allah mu se smilovao, rekao: - Ezan simbolizira razlaz sa suvlasnikom, shodno riječima Uzvišenoga: "I najava je od Allaha i Njegova Poslanika svijetu, na dan velikog hadža..." Ko sanja da uči ezan u nekoj povorci on je kradljivac, shodno riječima Uzvišenog: "O karavano, vi ste, doista, kradljivci!" Ko sanja da uči ezan u masi svijeta ili u logoru to znači da će on uhvatiti kradljivce. Ko bude u zatvoru i sanja da uči ikamet , ili kao da stoji u namazu, biće pušten iz zatvora, shodno riječima Uzvišenog: "Pa ako se pokaju i budu klanjali namaz. Ako neko ko nije u zatvoru sanja da uči ikamet , desiće mu se nešto veličanstveno o čemu će se sa pohvalom kazivati. Ko sanja da uči ikamet u svojoj kući , povrh postelje - to znači da će uskoro umrijeti. Ko sanja da šaleći se i izigravajući se uči ezan - to znači da je on osoba bez pameti, shodno riječima Uzvišenog: "A kada pozivate na namaz, oni to uzimaju za zabavu i igru, (a to je) zato što su oni narod koji ne shvaća." Priča se da je Danijal Mladi rekao: - Ko sanja da je proučio ezan i ikamet i da je klanjao - to znači da je on svoje završio i da će umrijeti. Ako neko sanja da čuje da se u nekom dijelu grada uči ezan, u tom dijelu grada će neko umrijeti. Ko sanja da sluša ezan i da mu to učenje ne godi biće prozvan za neko svoje prezreno djelo. Poznati učitelj Ebu Sa'ad veli: - Kada je riječ o snovima o ezanu i ikametu, treba se imati u vidu osnova da, kada neko ko je dostojan učenja ezanu, sanja da uči ezan na mjestu na kome se inače uči ezan, taj san je pohvalan. Ako, pak, to sanja neko ko nije dostojan učenja ezana ili se ezan uči na neprikladnom mjestu, taj san je pokuđen. Ako neko sanja da uči ezan na smetljištu , to znači da on želi da se izmiri sa nekom budalom, ali budala to ne prihvata. Ako neko sanja da uči ezan u (svojoj) kući, to znači da će nastojati da se izmiri sa svojom ženom.Ako neko sanja da uči ezan pod prisilom , to znači da će obljubiti ženu. Prenosi se da je neki čovjek došao kod Ibn Sirina i rekao mu: - Sanjao sam da učim ezan. Ibn Sirm mu je rekao: - Ti ćeš otići na hadž! Zatim je došao drugi čovjek i rekao: - Sanjao sam da učim ezan. - Ibn Sirin mu je rekao: - Tebi će odsjeći ruku. Kada je kasnije Ibn Sirin upitan: - Kako to da si im rekao suprotno za isti san? -on je odgovorio: - Vidio sam da prvi ima finu čehru, pa sam njegov san povezao sa ajetom "I pozovi ljude na hadž...", a vidio sam da drugi nema dobru čehru,, pa sam njegov san povezao sa ajetom: "I povika jedan glasnik: - O karavano, vi ste doista kradljivci!"
Share on Google Plus

0 komentari:

Objavi komentar