Pijetao - uglavnom simbolizira bijelog roba ne Arapa
ili osobu robovskog porijekla, a to isto simbolizira i kokoš obzirom da su oni
kod čovjeka kao zarobljenici i da ne lete. Pijetao može da simbolizira i
gospodara koji ima robove, a kokoš - gospodaricu koja ima sluškinje i robinje.
Pijetao takođe simbolizira čovjeka visokog značaja i glasa, kao npr. mujezina ili vladara koji je pod tuđom vlašću obzirom da je pijetao, i pored svoje veličine, kreste, podvoljka i perja, pitom, ne leti i živi kao potčinjeni. Nuh a.s. je u lađu ukrcao, između ostalih životinja, pijetla i tetrijeba. Kada je voda presahla, a još nije bio dobio dozvolu od Allaha dž.š. da iz lađe izvede ono što je bio uveo, tetrijeb je molio Nuha a.s. da mu dozvoli da izađe iz lađe i da mu donese vijest o stanju vode učinivši pijetla jamcem da će se vratiti.
Pijetao takođe simbolizira čovjeka visokog značaja i glasa, kao npr. mujezina ili vladara koji je pod tuđom vlašću obzirom da je pijetao, i pored svoje veličine, kreste, podvoljka i perja, pitom, ne leti i živi kao potčinjeni. Nuh a.s. je u lađu ukrcao, između ostalih životinja, pijetla i tetrijeba. Kada je voda presahla, a još nije bio dobio dozvolu od Allaha dž.š. da iz lađe izvede ono što je bio uveo, tetrijeb je molio Nuha a.s. da mu dozvoli da izađe iz lađe i da mu donese vijest o stanju vode učinivši pijetla jamcem da će se vratiti.
Kaže se da je pijetao garantirao Nuhu a.s. za tetrijeba koji je izašao iz lađe
i koji je učinio prijevaru jer se nije vratio, pa je pijetao postao rob. Bio je
vješt letač, pa je postao pitomi zarobljenik, a tetrijeb je bio pitom, pa je
postao divlji. Rečeno je da pijetao simbolizira i izdržljivog ratnika niskog morala, koji
govori lijepe riječi od kojih nema koristi. U svakom slučaju, pijetao
simbolizira roba ili osobu robovskog porijekla, dok pilad simboliziraju djecu
robova i robinja. Omer Ibn el-Hattab r.a. je rekao:
- Sanjao sam da me je pijetao jednom, dvaput
ili tri puta udario kljunom,
- Pa je svoj san ispričao Esmi bint Umejs, koja mu
je rekla:
- Ubiće te rob ne-Arap.
Neki čovjek je došao Ebu Avnu ed-Darrabu i rekao mu:
- Sanjao sam da je neki
veliki pijetao zakukurikao pred tvojim vratima.
- Ebu Avn je došao Ibn Sirinu,
ispričao mu san koji je čuo, pa mu je Ibn Sirin rekao:
- Ako je taj san istina,
um-rijećeš za trideset četiri dana!
- Ebu Avn je dotada imao društvo sa kojim
je pio, ali je tada sve to ostavio i pokajao se Allahu dž.š. Iznenada je umro i
to tačno u dan kako je rekao Ibn Sirin. Ibn Sirrina su pitali kako je to
zaključio, a on je rekao: - Po brojčanoj vrijednosti slova u riječi pijetao
("dik"): "dal" = 4 + "ja" =10 + "kjaf"
= 20 (4+10+20=34).
0 komentari:
Objavi komentar