Sanjati Hadždž, Kabu, Kurban...


Poznati učitelj Ebu Sa'd r.a. veli: - Ako neko sanja da je na vrijeme pošao na hadž, to znači: ako nije išao na hadž, otići će; ako je bolestan, ozdraviće; ako je dužan, odužiće se; ako se nečega boji, biće siguran; ako je u nekoj tegobi, lahnuće mu; ako je na putu, biće bezbjedan; ako je trgovac, profitiraće; ako je smijenjen sa nekog položaja, biće ponovo postavljen; ako je u zabludi, biće upućen; i ako je u brigama, riješiće se briga. Ako, pak, neko sanja da je krenuo na hadž, ali ga na vrijeme ne stigne obaviti, to znači: ako je upravitelj, biće smijenjen; ako je trgovac, pretrpjeće gubitak; ako je na putu, prekinuće putovanje, i ako je zdrav, razboljeće se. Ako neko sanja da je obavio hadž ili umru , to znači da će imati dug i ispravan život. Ako neko sanja da čini tavaf oko Kabe , to znači da će mu neki od poglavara (imama) povjeriti neki časni zadatak. Ako neko sanja da čini tavaf (kruži) oko Kabe i Mekke, to znači da ima nepriličan odnos sa osobom sa kojom se ne može vjenčati po šeriatskom pravu. Ako neko sanja da u harem-i šerifu uči telbiju, to znači da će pobijediti svog neprijatelja i da će se osloboditi straha koji ga je ovladao. Ako, pak, sanja da uči telbiju van harem-i šerifa, to znači da će ga neko nadvladati i ulivati mu strah. Ako neko sanja da je dužan obavit hadž , ali ga ne obavlja, to znači da on iznevjerava ono što mu je povjereno i da nije zahvalan Allahu dž.š. na njegovim blagodatima. Ako neko sanja da je na Arefatu na Dan Arefata , to znači da ima pravilan odnos prema rodbini, da se lijepo ponaša prema onome ko mu se suprotstavlja, i ako ima nekog odsutnog, vratiće mu se sa najradosnijim stanjima, jer je Allah dž.š. sastavio Adema a.s. i hazreti Havu u tom danu i upoznao Adema a.s sa hazreti Havom. Ako neko sanja da klanja u Kabi , domoći će se vlasti od uglednih ljudi i poglavara i postići će sigurnost i dobro. Ko sanja da je uzeo od Kabe neku stvar dobiće od halife neku stvar.Kaba na snu simbolizira haiifu, princa ili ministra. Pad jednog zida Kabe znači smrt halife. Viđenje Kabe u snu je radosna vijest za ranije učinjeno dobro ili upozorenje za zlo koje se namjerava učiniti. Ako neko sanja da je Kaba u Mekki, njegova kuća, on je dostojan slugu, vlasti, ugleda i popularnosti u narodu. Ako neko sanja Kabu u ružnom izgledu,to znači da nema u njemu dobra (dok je takav). Ako neko sanja da je njegova kuća Kaba, znači da mu je vođa (imam) naklonjen i da mu ukazuje počasti. Takođe je rečeno: - Ko sanja da je ušao u Kabu on će u nju, inšaallah, i unići. Neki vele da ovakav san znači da će ući kod halife. Ako neko sanja da je iz Kabe ukrao šip, to znači da ta osoba ima nepriličan odnos sa osobom sa kojom se ne može po šeriatu vjenčati. Ako neko sanja da klanja na Kabi, vjera mu je manjkava, nesređena i poremećena. Ako neko sanja da je postao upravitelj Mekke , halifa će ga odlikovati za neke njegove zasluge. Ako neko sanja da se usmjerio prema Kabi, ispravna mu je vjera. Ako neko sanja da je u Kabi izvršena neka inovacija,to ukazuje na to da će halifu snaći neka nesreća. Ako neko sanja da se nastanio blizu Mekke, doživjeće poznu starost. Ako neko sanja da je u Mekki sa umrlima koji ga pitaju, umrijeće kao šehid. Priča se da je neki čovjek došao Ibn Sirinu i rekao mu: - Sanjao sam kao da klanjam na Kabi (iznad Kabe), - pa mu je Ibn Sirin rekao: - Boj se Allaha! Ja te vidim kako si izašao iz islama. Neki graditelj je sanjao da je ušao u harem Kabe i klanjao namaz na Kabi (iznad Kabe), pa je svoj san ispričao tumaču snova, koji je rekao: - Dobićeš sigurnost i upravu i ubiraćeš porez sa svih strana ružnim metodom i oprečno sunnetu. - Tako je i bilo. Neki čovjek je sanjao kao da je prešao preko Kabe, pa je svoj san ispričao Ibn Sirinu, koji mu je rekao: - Ovo je čovjek koji oponira sunnetu Allahovog Poslanika s.a.v.s. i slijedi niske želje! Zar ne vidiš da je on prešao preko Kabe? - Tako je i bilo, jer se prepustio razuzdanosti. Ko sanja da je dotakao hadžeru-l-esved kaže se da će on biti muktedija (pristaša) imamu od ljudi Hidžaza. Ako neko sanja da je izvadio i prisvojio hadžeru-l-esved, usamio se u svojoj vjeri s novotarijama. Ako neko sanja da je našao hadžeru-l-esved, nakon što su ga ljudi izgubili, pa ga stavili na njegovo mjesto, taj misli da je on na pravom putu a da su ostali ljudi zalutali. Ko sanja da se napio vode Zemzema snaći će ga dobro i postići će ono što želi na doličan način. Ako neko sanja da je došao do mekami Ibrahima ili da je klanjao prema njemu, on održava i čuva šeriatske propise, obaviće hadž i postići će sigurnost. Ko sanja da drži govor (hutbu) hadžijama u Mekki , ako on ili bilo ko od njegove porodice nije pozvan da drži hutbu, taj san se odnosi na njegovog imenjaka, ili njegovog premca, ili će ga zadesiti neko iskušenje, ili će njegovo ime postati poznato po dobroti. Ko sanja da je na najbolji načih održao hutbu i klanjao namaz do kraja, a ljudi pažljivo slušali njegov govor, on će postati upravitelj kome će oni koji su pod njegovom upravom biti poslušni. Ako, pak, ne završi do kraja namaz, biće smijenjen sa položaja na koji je postavljen. Ako nemusliman sanja da drži hutbu, primiće islam ili će ubrzo umrijeti. Ako žena sanja da drži hutbu i daje savjete, to je njena snaga koja dolazi od njenih vrlina. Ako njen govor ne bude sadržavao mudrost i savjete, ona će se obrukati i pročuti po nedoličnim ženskim rabotama. Minber simbolizira arapskog vladara, počasni položaj ili islamski džemat. Ko sanja da sa minbera drži hutbu o dobročinstvima, on će, ako je pozvan za takav govor, postići visok položaj i vlast, a ako nije pozvan da se penje na minber, proslaviće se po dobru. A ako, pak, nije pozvan da se penje na minber i sanja kao da na minberu uopšte ne govori ili kao da govori ružne riječi, to znači da će on biti razapet, obzirom da minber ima sličnost sa stubom. Ako upravitelj ili vladar sanja da je na minberu, pa se minber slomi ili sruši, ili sa minbera bude skinut silom, to znači da će on biti skinut sa položaja i ostaviće vlast, bilo da će umrijeti bilo na drugi način. Ako osoba koja to sanja nije upravitelj ni vladar, njegov san se odnosi na nekog njegovog imenjaka ili na nekog iz njegovog roda ko ima neku vlast. Prenosi se da je neki čovjek došao kod Džafera es-Sadika r.a. i rekao mu: - Sanjao sam kao da sa minbera držim hutbu. - Upitao ga je: - Šta si ti po zanimanju? - Rekao je: - Hamamdžija. - Tebe će privesti vladaru i bićeš razapet - rekao mu je Džafer es-Sadik. Kasnije se tako i desilo. Prenosi se da se jednom Vjerovjesnik s.a.v.s. probudio iz sna, osmjehnuo se i rekao: - Sanjao sam da se Benu Mervan (Mervanovi-potomci) izmjenjuju na mojoj minberi. - Kasnije je i bilo kako je sanjao Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem. Žrtva (kurban) u snu simbolizira radosnu vijest o izbavljenju od svih briga i pojavu blagoslova (berićeta), shodno riječima Uzvišenog: "...i obradovali smo ga Ishakom, vjerovjesnikom i čovjekom dobrim, i blagoslovili smo i njega i Ishaka." Ako ovo sanja trudnica, rodiće sina koji će biti dobar. Ko sanja da žrtvuje devu, kravu ili ovna, oslobodiće roba. Ako rob sanja da kolje žrtvu, biće oslobođen. Ako ovaj san sanja zarobljenik, oslobodiće se; ako ga sanja dužnik, vratiće dug; ako ga sanja siromah, obogatiće se; ako ga sanja osoba koja je u nekom strahu, oslobodiće se straha; ako ga sanja neko ko nije išao na hadž, otići će na hadž; ako ga sanja ratnik, izvojevaće pobjedu i ako ga sanja neko ko je u brigama, oslobodiće se briga. Ko sanja da dijeli svijetu kurbansko meso riješiće se briga i postići će čast i ugled. Ko sanja da je ukrao nešto od kurbana on laže na Allaha dž.š. Neki kažu, kada bolesnik sanja da kolje žrtvu, njegov san upućuje na to da će uskoro umrijeti. A neki, opet, kažu da će naći lijek. Što se tiče sanjanja Kurban bajrama, to je povratak bivše radosti i spas od stradanja, jer je Ismailova a.s. otkupnina bila u žrtvi. .
Share on Google Plus

0 komentari:

Objavi komentar