Agencija za certificiranje halal kvalitete u BiH do sada je
certificirala ukupno 70 bh. kompanija, od čega 62 proizvođača hrane i
osam hotela i restorana, te 4.458 proizvoda, potvrđeno je iz te
agencije.
Osim u BiH, Agencija je certificirala i 19 kompanija u Srbiji, te po
jednu u Crnoj Gori i Litvaniji, čime ukupni broj certificiranih
proizvoda iznosi 6.347.
- Agencija je tokom 2016. razvila i aplikaciju za mobilne uređaje
"Halal bazar" koja predstavlja svojevrstan vodič za kupce halal
proizvoda i korisnike halal usluga. Aplikacija je dostupna na Google
Playu i omogućava kupcima i korisnicima da na jednom mjestu imaju
podatke o svim halal certificiranim proizvodima i uslugama, za početak u
BiH i regionu, a u narednom periodu će biti proširena na zemlje Evrope
i svijeta - rekao je Amir Sakić, direktor Agencije za certificiranje
halal kvalitete.
U aplikaciji halal proizvodi i proizvođači razvrstani su u
oblasti: aditivi, farmaceutski proizvodi, jaja i proizvoda od
jaja, kolači, konditorski proizvodi, kozmetika i sredstva za ličnu
higijenu, meso i mesni proizvodi, mlijeko i mliječni proizvodi, pak
proizvodi, polugotova i gotova jela, šećer, sladoledi, snek
proizvodi, so i začini, stočna hrana, ulja i masti, voće i povrće i
njihovi proizvodi, voda, žitarice i proizvodi od žitarica, te hoteli i
restorani.
Iz Agencije navode da proizvođači certificranjem potvrđuju da
ispunjavaju zahtjeve ili očekivanja kupaca, a kupci im uzvraćaju svojom
lojalnošću i izborom njihovih proizvoda. Pojašnjavaju da je halal tržište jedno od najbrže rastućih na
svijetu, a da je bh. halal tržište najznačajnije u regionu jugoistočne
Evrope.
- Shodno tome, vodeći brendovi iz oblasti prehrambene industrije iz
BiH i regiona primjenjuju zahtjeve halala u svojoj proizvodnji. Oni
često odluku o uvođenju halala baziraju na konkretnom zahtjevu kupaca da
proizvodi budu halal certificirani, nekad to bude rezultat konkurentnog
statusa na regionalnom tržištu ili zahtjev stranog kupca - rekao je
Sakić.
Danas su bh. halal proizvodi prisutni na tržištima širom svijeta,
počevši od Amerike, Kanade, zemalja EU, Bliskog istoka, Sjeverne
Afrike...
Iz Agencije, također, ističu da je globalno halal tržište u fazi
kontinuiranog rasta i u posljednjim godinama se nalazi u fazi
svojevrsne konsolidacije koja je uzrokovana određenim vanjskim
faktorima.
U posljednjih pet godina najveća ekspanzija je zabilježena u
oblasti halal turizma, tako da već postoje etablirani specijalizirani
sajmovi o halal turizmu, a vrlo je agilan sistem halal bookinga i
slično.
Zahvaljujući projektu Global State of Islamic Economy koji podržava
vlada Dubaija, svi zainteresirani za halal su dobili vrlo vrijedan izvor
informacija iz kojeg mogu sagledavati globalne trendove.
Istovremeno,
potaknute su aktivnosti u segmentima koji do sada nisu dobili punu
pažnju, poput sektora farmaceutskih i kozmetičkih proizvoda ili usluga
zdravstvenog halal turizma.
0 komentari:
Objavi komentar