Ministar komunikacija i prometa BiH Ismir Jusko je u intervjuu za
Fenu, govoreći o realiziranim aktivnostima u proteklom periodu, kazao da
je, prije svega, usvojena Okvirna transportna strategija BiH bez koje u
naredne dvije godine ne bi mogli aplicirati niti za jedan euro iz
Evropske unije, kad je u pitanju transportna infrastruktura.
- Potpisao sam odluku da 67 naših ljudi ide na edukaciju i nakon
dvogodišnje edukacije moći ćemo u potpunosti da kontroliramo nebo iznad
10 hiljada metara - istaknuo je ministar Jusko.
Također, završena je prva faza digitalizacije, pušten je digitalni
signal u Sarajevu, Banjoj Luci i Mostaru. U pripremi je druga faza
digitalizacije, odnosno raspisivanje međunarodnog tendera.
- Cilj nam je da u 2017. završimo kompletan proces digitalizacije i
da u prvom mjesecu 2018. godine zauvijek ugasimo analogni signal u BiH -
istaknuo je Jusko.
Kaže da je počela izgradnja mosta kod Svilaja na rijeci Savi,
dodajući da je taj projekt čekao više od šest godina. Radovi su već u
toku, „tako da je nešto što je bilo dugo na čekanju sada na terenu već u
procesu izgradnje“.
- Usvojen je Pravilnik o radnom vremenu, gdje nam je bilo izuzetno
bitno da naši vozači, pogotovo vozači tereta i ljudi tačno znaju koje je
radno vrijeme. Dešavalo se da imamo određene saobraćajne nesreće zbog
toga što su vozači radili puno više od onoga što je predviđeno za njih -
navodi ministar Jusko. Naglašava da je spašeno 6,8 miliona eura predviđenih za izgradnju mosta na Savi kod Gradiške.
- Taj novac smo morali upotrijebiti do kraja ove godine. Evropska
komisija i Evropska unija imali su razumijevanja prema nama. BiH je sa
svoje strane uradila sve, čekamo da Hrvatska obezbijedi ta sredstva i
onda ćemo krenuti u izgradnju mosta kod Gradiške - pojasnio je državni
ministar komunikacija i prometa.
Također kaže da je dogovorena spojna tačka s Ministarstvom prometa
Crne Gore, na pravcu Foča (GP Hum) - Plužine (GP Šćepan Polje) - Nikšić,
gdje će se graditi novi most na Tari i spojiti ove dvije zemlje.
Ministar Jusko je istaknuo i da je usvojena strategija o DVB-T2 signalu za digitalizaciju.
- Idemo na napredni nivo. Mislim da ćemo biti prvi u regiji s tim signalom - naglasio je on.
Izdvojio je i to da su obavljeni razgovori s više od osam potencijalnih investitora koji žele da grade Koridor Vc u BiH.
- To smo sve predali kolegama u entitetima, jer ovo Ministarstvo ne može raspisati međunarodni tender – navodi Jusko.
Kaže da je u završnoj fazi zakon o osnovama sigurnosti saobraćaja. Napominje da je ovo samo mali dio onoga što je Ministarstvo uradilo u
2016. te da će dobar dio ovih stvari biti realiziran i nastavljen u
2017. godini.
Govoreći o Okvirnoj transportnoj strategiji BiH, Jusko podsjeća da je
2015. godine jasno rečeno predstavnicima Ministarstva i Vijeća
ministara da u 2016. godini nećemo moći aplicirati niti za jedan
projekt, niti ćemo dobiti euro od Evropske komisije i Evropske
investicione banke ako ne budemo imali usvojenu Okvirnu transportnu
strategiju.
- Ili bolje rečeno, naredne dvije godine od početka mog mandata mi
bi, maltene, ovo ministarstvo u potpunosti osakatili, a samim tim i
državu BiH za bilo koji projekt kad je u pitanju transportna
infrastruktura - pojašnjava ministar Jusko i dodaje da je u roku od
manje od dva mjeseca ovaj dokument završen.
Govoreći o benefitima koje već sada imamo, pomenuo je potpisivanje
ugovora od 86 miliona eura za prvu fazu koja će biti izvedena na
Koridoru Vc i modernizaciju Luke Brčko.
- Sada su prihvaćeni naši projekti i jasnu smo poruku dobili da je
Brisel izuzetno zadovoljan napretkom koji smo napravili u proteklih šest
mjeseci. Sad idemo prema tome da i drugih pet projekata također bude
usvojeno - kaže ministar Jusko te ističe da je ovo samo prvi dio
benefita koje smo dobili usvajanjem Strategije i da bez strategije ovo
ne bi bilo moguće.
Kada je riječ o izgradnji mosta kod Bratunca, ministar navodi da
Republika Srbija finansira kompletnu gradnju mosta, a BiH nešto više od
11 miliona KM za izgradnju graničnog prijelaza, dodajući da je i to
završeno.
- Kad je u pitanju Koridor Vc, već su odvojena sredstva, Evropska
investiciona banka je odobrila 80,6 miliona eura i oni će već biti
usmjereni prema gradnji dijela koji je vezan kod mosta Svilaj i kod
Gradiške. Drugih pet projekata vezani su za dvije dionice Zenica-sjever,
Doboj - sjever, modernizacija luke Brčko i Počitelj - Buna - pojašnjava
ministar.
Dodaje da je Brisel „izuzetno pozitivno ocijenio naše aktivnosti u
proteklih pet mjeseci“ i vjeruje da će veliki dio tih projekata biti i
odobren.
- Također, moram istaknuti da je postojeći model finansiranja
Koridora Vc iscrpljen, da definitivno moramo tražiti investitore.
Ministarstvo je već obavilo razgovore s ozbiljnim investitorima.
Ministarstvo nema nadležnost za raspisivanje međunarodnog tendera. To
sam podijelio sa svojim kolegama u entitetima i u ovom momentu u
potpunosti tu vrstu odgovornosti preuzimaju entitetska ministarstva. Oni
trebaju raspisati međunarodni tender i ako mene pitate, jedini resurs
koji mi nemamo je vrijeme, i oni to trebaju što prije uraditi – potcrtao
je Jusko.
On je stava da maksimalno treba iskoristiti domaće firme koje će
raditi na tim projektima, naglašavajući da imamo izuzetno kvalitetne
kompanije.
Ministar Jusko se osvrnuo i na mogućnost izgradnje brze ceste
Sarajevo-Beograd, kazavši kako vjeruje da je u interesu obje zemlje da
se taj projekt što prije završi i da dobijemo modernu saobraćajnicu koja
će povezivati BiH i Srbiju i njihove glavne gradove Sarajevo i Beograd.
Vlada Republike Turske je zainteresirana da finansijski podrži
gradnju te brze ceste. Do sada nije diskutirano o rutama, a
najvjerovatnije će spojna tačka biti kod Višegrada.
- Ja ću sada sa svojim kolegama i predstavnicima entiteta usaglasiti koja ruta je najpogodnija - kazao je ministar Jusko.
Govoreći o procesu digitalizacije, podsjetio je da je u prvom mjesecu
svog mandata formirao poseban tim koji je dobio zadatak samo da se
bavi procesom digitalizacije.
- Za mene lično, pored transportne infrastrukture, digitalizacija i
provedba digitalizacije je nacionalni projekt - naglasio je on.
Kaže da su odmah sebo stavili zadatak da što prije završe prvu fazu, a
to je puštanje testnog signala i on je pušten na području Sarajeva,
Mostara i Banja Luke.
- Paralelno s tim, da bi krenuli u drugu fazu, morali smo izmjeniti
Strategiju. Moj prijedlog je bio da ne idemo po starom DVB-T sistemu
nego da idemo na moderni sistem DVB-T2, što će nam omogućiti da u
narednih sedam do deset godina ne moramo naše građane informirati o tome
da moraju promijeniti risivere, televizore. Izuzetno nam je bitno da
mobilni operateri mogu odmah provesti 4G mrežu – pojasnio je ministar
Jusko.
Dodao je da im je krajnji cilj da u 2017. završe postupak tendera,
instaliraju kompletnu opremu i da u prvom mjesecu 2018. godine „zauvijek
ugasimo analogni signal na području BiH“.
Po njegovim riječima, benefiti koje dobivamo procesom digitalizacije
su na desetine miliona koji će se vratiti u budžet države i koji će
direktno biti usmjereni, prije svega, prema javnim servisima, za njihovu
modernizaciju, s jedne strane, a s druge strane za izgradnju
transportne infrastrukture.
Govoreći o izmjenama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja u BiH,
koji je nedavno podržan u državnom parlamentu, Jusko je kazao da je
kaznena politika bila fokus u ovom zakonu.
- Ovaj zakon može biti u formi primarne prevencije, međutim, ako
nemamo riješen sistem naplate kazni, ovaj zakon neće imati onaj efekt
koji mi očekujemo od njega. Ako imate vozače koji imaju na desetine
hiljada KM neplaćenih kazni, i to po starom zakonu gdje su kazne bile
puno blaže, zamislite kakve su to ubice bile po putevima BiH. Kaznena
politika imat će svoj uticaj ako riješimo naplatu - smatra ministar
Jusko.
Ističe da „moramo uraditi sve da naše građane spasimo od potencijalnih ubica za volanom“.
Kaže da, bez obzira na ove izmjene i dopune, u narednom periodu trebaju praviti potpuno novi zakon.
- Vremena se mijenjaju. Želimo da budemo dio evropske porodice,
moramo uskladiti naše zakonske norme i regulative s evropskim - naveo je
resorni ministar.
Govoreći o Upitniku koji je nedavno dostavljen Bosni i Hercegovini,
ministar Jusko je naveo da je Ministarstvo komunikacija i prometa dobilo
oko 170 pitanja te da su to službe već preuzele i aktivno rade na tome.
- Čak smo i naš godišnji plan za 2017. godinu prilagodili tome - kazao je, dodajući da za sada nema problema.
Ministar komunikacija i prometa BiH Ismir Jusko, koji je na ovo
poziciju imenovan polovinom 2016. godine, nedavno je dobio priznanja
Nezavisnih novina za najboljeg ministra u Vijeću ministara BiH.
Kako kaže, ova nagrada nije samo nagrada ministra komunikacija i
prometa, „ovo je nagrada cijelog jednog tima, jer bez timskog rada ovo
sve ne bi bilo moguće izvesti“.
- Na nama je sada velika odgovornost da potvrdimo da smo vrijedni ove
nagrade. Apsolutno sam uvjeren da ćemo to uraditi u 2017. godini.
Započeli smo dobrim tempom. Po prirodi sam optimista, u meni nikada nema
pesimizma, i sada sam optimista da ćemo mi dosta toga zajedno uraditi -
zaključio je ministar Jusko.
0 komentari:
Objavi komentar